Pemandu wanita :)

Memandu ! 

Ofcourse semua orang pasti ada lesen . 
Okay . Tak semestinya . 
Btw , semalam masa otw nak hantar kakak balik Pahang .
Ada laa sebuah kereta nie yang memandunya adalah wanita .
Bila dikatakan wanita . Semua orang akan memarah mana tak nya ada sesetengah wanita yang ego melambung tinggu bila dah pandai drive .
Ada pula tu sesuka hati dia je tak nak ikut undang-undang . Kononnya emergency .
Okay bagi aku . Aku perempuan yang tahu memandu .
Ayah ajar aku seusia 14 tahun dalam memandu .
Masa umur aku 15 tahun , aku trauma dalam pemanduan di jalan raya .
Kesan akibat daripada kemalangan jalan raya awal tahun . Ayah yang mengalami kemalangan tetapi aku yang melebihi rasa trauma itu kerana dalam anak - anak ayah , aku yang paling banyak mengalami tanda - tanda awal sebelum ayah kemalangan . Dan sejak itu sehingga umur aku 16 tahun . Aku masih lagi teragak - agak untuk memandu seperti biasa .
Dan sekarang ayah melatih aku seperti biasa . Dan ayah selalu sarankan aku untuk buat biasa ketika memandu . Tak perlu berlagak sebab dah pandai drive ke apa .
Hormat pemandu yang lain . Sehingga hari ini memang pemanduan yang cermat aku bagi . 
Mana - mana yang dah naik dengan aku tu akan faham pemanduan aku macam mana . 
Hahah XD
Jadi , aku sarankan kepada pemandu - pemandu wanita yang lain agar lebih berhati - hati dan hormati pemandu yang lain . 
Tak perlu bawa laju - laju :) 
Okay ? 
Ingatlah orang yang tersayang ^_^

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)