usaha doa tawakal

Bukan cara aku menceritakan segala keburukan sekarang .

Bukan juga cara aku kini untuk sedarkan seseorang dengan cara marah-marah .
Mungkin aku lebih matang . Tapi aku lebih takut menyakiti daripada di sakiti .
Okay ? Faham ?
Dah . Lepas nie ta ada masa untuk mereka .
Hanya keluarga sekarang nie . Semua aku buat nie untuk keluarga aku :)
Alhamdulillah . Aku lebih selesa begini . Mencari ketenangan dengan cara tersendiri .
Bukan aku bagus sangat . Bukan juga aku baik sangat . 
Tapi kini aku cukup berjaga-jaga . 
Dah ta ada lagi rasa kepercayaan pada sesiapa .
Kawab baik sendiri pun dah tak ada .
Keras sangat ke hati aku nie ?
Mereka ta boleh menilai aku ke ? Atau aku takut menerima pendapat manusia sekeliling ?
Entahla . Aku tahu kepercayaan itu penting . Kesetiaan itu kena .
Tapi kalau setiap kali kepercayaan dan kesetiaan aku dipermainkan , ada lagi ruang untuk aku percaya dan setia kembali kini ?
Ya Allah ....
Aku akui setiap perbuatan dan perkataan aku dulu sememangnya sangat sukar di mengerti maksudnya .
Bukan aku yang kini menjauhkan diri . Cuma aku sendiri malas untuk berusaha mempercayai mereka .
Tidak lembut lagi ke hati aku kini ?
Berdoa laa . Itu yang aku selalu pohonkan . Agar hati ini tak pernah mati pada jalan yang benar :)
Kalau aku gagal sekalipun bukan mereka yang menentukan takdir itu . 
Usaha , Doa , Tawakal .
 Bukan ke ini kunci utama ? 

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)