Itu kau tapi bukan aku

ALLAH itu sebaik-baik perancang . 

Jadual aku kini lebih padat . 
Bulan nie je aku malas nak amik cuti dah .
Cukup 2 kali hari selasa aku cuti .
Lepas ni biar aku kerja je .
......................................................................................................................
Kerja ~ Kerja ~ Kerja ~
Rasanya cara macam tu boleh puaskan hati semua orang agaknya .
Aku nie manusia biasa .
Ada rasa penat . Ada rasa letih . Bukan robot .
Kalau rasa diri tu dah mampu untuk beli semua yang kau nak , move on !
Tapi aku tak . Kena usaha . 
Kalau boleh semua benda aku nak beli dengan cash . Ta nak ada hutang .
Guna duit sendiri . Baru rasa puas . Menyesal pun tak .
Faham ta bila ada perasaan sedih tu bila dicampur dengan geram ?
Penat tak layan orang yang asyik dia je nak menang ?
Letih tak bila bercakap dengan orang yang tak pernah nak mengalah ?
Penat tak bila asyik kita je mengalah ?
"Aku okay. Aku tak kesah. Okay."
Sampai bila ? Hidup nie berbeza .
Kau kaya . Aku tak . 
Kau sempurna. Aku tak .
Kau hebat, Aku tak .
Kau mewah . Aku tak .
Kadang-kadang aku tertanya aku nie masih manusia atau tidak .
Kadang-kadang tu iman aku goyah .
Hati dan perasaan , masing-masing nak menang . 
Buntu ! Semua benda aku kena uruskan.
Bila aku marah , akan ada yang terasa hati .
Habis perasaan aku nie ?
Aku janji , aku cuba tunaikan .
Tapi kalau bila terdesak ? Aku terpaksa mungkirkan .
Korang pun pernahkan macam tu ?
Tak semua benda kita janji kita boleh tunaikan .
Ada benda juga kita kena tangguhkan .
Letihlaa bila setiap kali ada je masalah . 
Kadang-kadang aku terpaksa mengalah .
Aku tahu bukan aku kalah .
Cuma aku kena sedikit berundur . Supaya aku tenang .
Sampai masa mereka juga akan melalui . 
Akan lalui hidup yang sukar . 
Hidup yang penuh dengan rintangan . 
Akan rasa apa yang aku rasa . Mungkin lebih .
Akan rasa erti kesusahan . 
Akan rasa diri dipinggirkan . 
Akan rasa diri ini dipergunakan .
Akan terpaksa mengalah.
Dunia nie pinjaman . 

*Sekadar copy daripada rakan blogger* 

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)