belum lagi

Assalamualaikum semua .

Hari nie betul - betul ujian dan cabaran untuk aku .
Mulanya rasa macam nak berhenti kerja je .
Kena tegur dengan bos pun ta sampai macam tu .
Nasib baik bos aku baik sangat dengan semua pekerja .
Dia percaya dengan pekerja - pekerja dia .
Tapi tadi . Memang betul - betul buat aku down .
Ya ALLAH .
Aku sangka aku dah cukup kuat untuk lalui dunia luar .
Rupanya tak . Masih belum matang . Masih menangis .
Aku terus tutup telinga bila kejadian tu berlaku .
Ta tahu apa yang aku harus lakukan .
Ucapan Astagfirullah ta henti - henti dari bibir aku .
Cukup takut .
Pertama kali mengalami kejadian macam nie .
Ta sabar rasanya nak balik nak jumpa ibu ayah time tu .
Menangis semahunya di stor tadi .
Ta tahu apa nak buat . 
Kalau ada ibu mesti ibu akan peluk aku kuat - kuat time tu untuk hilangkan rasa takut aku .
Tapi , itulah namanya cabaran . Dugaan .
Allah menguji , kita menerima . 
Bukan ke cabaran itu menguatkan kita pada masa hadapan .
Jadi , aku kena kuat . 
Sekadar berkongsi cerita . 
Semoga ALLAH permudahkan segalanya :)
Aminn .

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)