Ragam

Alhamdulillah . Dah dua minggu aku bekerja . 
Seronok ! Rasa macam nak lebih lama lagi mengenali susahnya mencari rezeki .
Haaa . Cerita pasal nie kan . Aku nak kongsikan sesuatu .
Semua orang lebih mengenali aku dengan seorang yang kadang - kadang garang . 
Kadang - kadang mood macam hape !
Okay . Mood kena laa faham . Tapi kadang - kadang aku yang ta faham dengan mood aku sendiri .
Haaa . 
Okay . Bila kena berhadapan dengan semua orang nie . 
Semestinya daripada atas sampai bawah penampilan kena jaga kan ?
Tapi bagi aku . Kekemasan itu penting dan make up ? No way ! 
So , bila aku berhadapan dengan perangai manusia yang pelbagai ragam nie , makin buat aku rasa berkeyakinan .
Yelah . Bukan senang nak terapkan keyakinan diri sampai kena senyum setiap masa kan ?
Tapi itu aku . Manusia . 
Semuanya penuh ragam . Dan itu yang aku alami sekarang . Pada mulanya aku juga rasa malu .
Aku bukanlah manusia yang sempurna kecantikannya . 
Tapi aku bersyukur aku di tempatkan di sesuatu tempat yang tidak mengira kesempurnaan yang sempurna . 
Bagi mereka semuanya sama . 
Aku juga tidaklaa sebijak mana . Namun aku bersyukur dengan kelebihan yang aku ada .
Orang kata Senyuman itu menguatkan keyakinan . 
Tipula aku kata dalam dua minggu aku bekerja nie aku tak pernah jatuh .
Mestilah . Kena tegur dengan bos pun pernah taw . Hahah XD
Tapi aku kena belajar daripada kesilapan . Yelaaa .
Takkan nak jadi bodoh sombong pula kan ?
And yang paling aku tak sangka . Aku sempat berbual dengan abang bas nie . 
Korang tahu , dia sempat lagi mendoakan untuk aku . 
Maksud aku dia bagi semangat . Wow ! Betul juga cakap abang tu .
Bila dah ada duit nanti jangan sampai lupa nak sambung belajar . 
Dan serta merta aku semakin matang dalam berfikir . 
Aku kena tahu aku sekarang sudah membesar dalam satu dunia dewasa .
Dunia yang penuh dengan sifat dan karenah manusia .
Kadang - kadang kawan yang sehari dua nie lagi bererti buat kita daripada 
kawan yang dah lama mengenali kita .
Korang setuju ?
Allah !
 Dah panjang post kali nie . 
Aku undur diri dulu ye . 
Next post banyak lagi cerita dan ragam yang akan aku kongsikan untuk semua .
Sekadar berkongsi dunia baru :)

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)