Hidup :)

Punya insan istimewa ta semestinya merasai kebahagiaan itu sepenuhnya .

Kadang - kadang jiwa ta sama dengan perasaan sebenar . 
Allah itu Maha Melihat .
Semestinya kita akan di uji dalam kehidupan .
Berakhirnya satu hubungan ta bermakna kita akan mati pada ke esokkan hari .
Siapa kata rindu itu tak pernah hadir . 
Dalam keadaan aku yang semakin hari semakin mendiamkan diri .
Aku bukanlah mengharapkan dia hadir untuk aku .
Cuma mahu dia tahu siapa aku kini .
Bukan aku yang dulu . Bukan aku yang ta matang .
Bukan aku yang suka menangis . Tapi aku kini lebih mengenali pendirian aku .
Pendirian yang membuka minda .
Bukan untuk dia tapi untuk aku .
Kebahagiaan itu milik semua orang .
Aku bukan perempuan yang sekelip mata boleh merepek dan berjenaka .
Kini , aku lebih berhati - hati dalam berbual sesuatu topik .
Aku lebih suka mendiamkan diri dengan sesiapa yang 'sudah lama' mengenali aku .
Aku bukanlaa seorang yang suka berjenaka dan menerima apa sahaja lawak yang yang boleh menggembirakan aku .
Aku cuma mahu bezakan dan mengeksperimenkan diri aku dengan perasaan .
Aku kini lebih matang . Aku boleh berfikiran dewasa . Mungkin sifat aku bukan manja membuatkan aku lebih matang daripada kawan - kawan yang lain . 
Dalam berkawan mana mungkin semuanya berfikiran 'keanak - anakan' dan aku adalah satu - satunya yang akan menjadi dewasa . 
Kini , bukan mudah aku menangisi dan merajuk dalam sesuatu perkara bahkan aku menjadikan ia sebagai satu cabaran dan pengajaran dalam hidup seharian aku kini .
Menerima sesuatu dengan hati terbuka . 
Bukan untuk di tangisi malah untuk terus bangun . 
Meskipun di tinggalkan kini oleh orang yang melengkapi hari remaja aku .



No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM :)
Terima Kasih Sudi Membaca :)